Det kan man hålla med om! Personminor var väl tänkta att hindra arméer av soldater att marschera fram? Så förs inte krig numera (tänk drönare och missiler). Alltså kan de bara användas för terror mot civilbefolkningen.
Personminor är ohyggliga vapen som inte gör skillnad på soldater och civila. Långt efter att en konflikt har lagt sig, ligger minorna kvar i marken och drabbar
civilbefolkningen i området.
Läs vidare på Global Politics.


Lämna ett svar