Nu börjar det avslöjas!
Den gröna omställningen liknar allt mer ett rent bedrägeri. Ekobrottsmyndigheten utreder just nu Northvolts styrelse för både bokföringsbrott och skattebedrägeri – och allt mer tyder på att bidragsrullningen möjliggjordes genom svindleri och dolda kompisnätverk. Över hela Europa faller nu gröna högrisksatsningar som dominobrickor – men de gröna bidragsmiljarderna fortsätter ändå att flöda. Vad HÄNDER egentligen med den gröna omställningen? Vilka resultat ger de hundratals skattemiljarder som Europa satsar på gröna företag? Och vad händer när politiker försöker kommendera fram framgång och förändring genom att ösa pengar över utvalda företag? Dessa frågor tar jag upp i veckans video om GRÖNA BEDRÄGERIER.
Se videon på Henrik Jönsson eller här:


Lämna ett svar